Uncategorized @ltKūrybiškumo idėjų sklaida

Anykščių švietimo pagalbos tarnyba

Kūrybiškumo idėjų sklaida

Gegužės pradžioje Anykščių švietimo pagalbos tarnyboje viešėjo „Erasmus+“ programos projekto dalyvės – švietimo specialistė Leticia Lorenz ir pedagogės Monika Roca bei Elena Ballester iš Ispanijos Valensijos regiono. Ispanės stebėjo, kaip Anykščių rajono švietimo įstaigose ugdomos kūrybiškumo ir kritinio mąstymo kompetencijos.

Vizito metu viešnios susitiko su Anykščių švietimo pagalbos tarnybos darbuotojomis ir apsikeitė savo darbo patirtimis. Projekto dalyvės stebėjo savanorės Inesos Laurinavičienės vedamą dailės terapijos užsiėmimą pradinių klasių mokiniams ukrainiečiams bei dalyvavo jo aptarime.

Neformalusis ugdymas – veikla, kuria plėtojant mokinio asmenines, socialines ir edukacines kompetencijas siekiama ugdyti sąmoningą asmenybę, gebančią atsakingai ir kūrybiškai spręsti problemas. Susipažinti, kaip skatinamas mokinių kūrybiškumas ir ugdomas kritinis mąstymas, projekto dalyvės turėjo puikią progą Kavarsko pagrindinėje mokykloje-daugiafunkciame centre. Čia vyko robotikos užsiėmimas 4 klasės mokiniams, kuriuos informacinių technologijų mokytoja Irma Stasiukaitienė mokė naudotis „Lego EV3“ ir „Slow Motion“ programomis, mėgstamomis ir ispanų mokinių. Šios veiklos aptarime viešnios kartu su Kavarsko mokyklos mokytojais dalijosi gerąja patirtimi, kaip ugdyti kritinio mąstymo ir bendradarbiavimo įgūdžius neformaliojo ugdymo užsiėmimuose.

Projekto dalyvės ypatingai domėjosi mokinių ugdymu kaimiškose vietovėse ir mažuose miesteliuose. Apsilankiusios Troškūnų Kazio Inčiūros gimnazijoje viešnios turėjo galimybę stebėti, kaip ugdomas kūrybiškumas teatro mokytojos Jolantos Pupkienės pamokose. Gimnazijos tiksliųjų mokslų mokytojai pademonstravo netradicinį inžinerinių įgūdžių lavinimo būdą – makaronų tiltų statymo varžytuves. Bibliotekoje pedagogai ir viešnios aptarė mokymosi netradicinėje aplinkoje reikšmę, kritinio mąstymo ugdymo metodus, padėsiančius mokiniams gyvenime priimti tinkamus sprendimus.

Bendradarbiavimui, komunikavimui, kritiniam mąstymui ir kūrybiškumui ugdyti tinkamiausia netradicinė aplinka. Apsilankiusios A. Baranausko ir A. Žukausko-Vienuolio memorialiniame muziejuje projekto dalyvės buvo sužavėtos galimybe skatinti skaitymą naudojant interaktyvias multimedijos priemones. Vaikų lopšelyje-darželyje „Žilvitis“ ispanės stebėjo pedagogių sukurtas ugdymo priemones bei meno terapijos „Ebru“ metodą, padedanti skatinti vaikų ir jų tėvelių emocinį bendravimą.

Didelį įspūdį viešnioms paliko ir Jono Biliūno gimnazijos geografijos mokytojos Inos Gailiūnienės vedama netradicinė pamoka „Smėlio kelionė“, kuri, prasidėjusi Vetygalos ir Daumantų atodangose, tęsėsi susipažįstant su kvarcinio smėlio išgavimo procesu „Anykščių Kvarco“ gamykloje ir pasibaigė regioninio parko Lankytojų centro muziejuje atliekant praktines apibendrinamąsias veiklas: piešiant smėliu ant šviesos staliuko, gaminant smėlio laikrodį, sijojant, sveriant ir įvertinant kvarcinio smėlio frakcijas. Po kelionės vyko diskusija, buvo dalijamasi patirtais įspūdžiais.

Viešnagės metu projekto dalyvės pamatė, kaip ugdymo procese galima kūrybiškai panaudoti gamtinę aplinką. Pamokoje „Praktinis kompaso panaudojimas“ ispanes stebino Antano Baranausko pagrindinėje mokykloje įrengtos lauko klasės. Neformalioje aplinkoje mokytojos Daivos Barauskienės vadovaujami pradinės klasės mokiniai buvo aktyvesni, iniciatyvesni, uoliau atliko užduotis.

Ne tik netradicinė aplinka, bet ir tiriamasis, patirtinis mokymasis duoda efektyvesnių mokymosi rezultatų. Kai mokinys aktyvus ir besimokydamas žinias taiko, pasiekia giluminį suvokimą. Besilankydamos Utenos STEAM centre viešnios puikiai įvertino galimybę mokiniams eksperimentuoti robotikos ir informacinių technologijų, biologijos ir chemijos, fizikos ir inžinerijos, astronomijos ir aeronautikos laboratorijose. Projekto dalyvės pačios išbandė žaismingus eksperimentus ir patikino, kad taikys juos savo mokinių ugdymui gamtos mokslų pamokose.

Viso vizito metu viešnios žavėjosi pavasariška Anykščių krašto gamta bei patraukliais turizmo objektais. Tačiau didžiausią įspūdį joms padarė mūsų mokytojų išradingumas, kūrybiškumas, nustebino mokinių anglų kalbos žinios, draugiškumas, gebėjimas komunikuoti ir veikti komandoje. Tai ir yra savybės, leisiančios sėkmingai adaptuotis besikeičiančioje aplinkoje ir būti aktyviąja ir kuriančiąja visuomenės dalimi.

Kūrybiškumo idėjų sklaidaKūrybiškumo idėjų sklaidaKūrybiškumo idėjų sklaidaKūrybiškumo idėjų sklaidaKūrybiškumo idėjų sklaidaKūrybiškumo idėjų sklaidaKūrybiškumo idėjų sklaidaKūrybiškumo idėjų sklaidaKūrybiškumo idėjų sklaidaKūrybiškumo idėjų sklaidaKūrybiškumo idėjų sklaidaKūrybiškumo idėjų sklaidaKūrybiškumo idėjų sklaidaKūrybiškumo idėjų sklaida

Norite gauti naujienas el. paštu?

[contact-form-7 404 "Not Found"]
Eiti prie turinio