Uncategorized @ltLeidinys „Ugdymo įstaigų pritaikymas skirtingus poreikius turintiems vaikams“

Anykščių švietimo pagalbos tarnyba

Leidinys „Ugdymo įstaigų pritaikymas skirtingus poreikius turintiems vaikams“

Lietuvos žmonių su negalia sąjunga parengė rekomendacijas mokykloms ir darželiams „Ugdymo įstaigų pritaikymas skirtingus poreikius turintiems vaikams“. Leidinys parengtos remiantis „Designing for disabled children and children with special educational needs. Guidance for mainstream and special schools” pateikta medžiaga.
Jį galima naudoti, projektuojant ir kuriant patogią aplinką bet kuriame ugdymo etape. Jei gerinate ar pertvarkote esamus pastatus, tai bus naudingas vadovas, kaip pritaikyti pastatą prie skirtingų poreikių.
Leidinys taip pat gali būti naudojamas rengiant ugdymo įstaigų prieinamumo planus, planuoti, kaip ilgainiui pagerinti vaikų su negalia patekimą į mokyklas. Jis yra rekomendacinio pobūdžio ir siūlo gaires, kurios padės sukurti įtraukią aplinką visiems specialiųjų ugdymosi poreikių turintiesiems ir vaikams su negalia.
Leidinys suskirstytas į keturias dalis, kurių kiekviena turėtų padėti projektuoti ir kurti:
● A dalis. „Pagrindinė informacija – bendrosios žinios“ – pateikiama esminė informacija, kuria grindžiamas aplinkos kūrimas vaikams turintiems SUP ir negalią: specialiosios švietimo paslaugos, vaikų specialūs ugdymo poreikiai ir negalios, vaikų poreikių tenkinimas;
● B dalis. „Įtraukiojo dizaino principai” – nagrinėjami visos mokyklos projektavimo klausimai ir „įtraukiojo“ projektavimo principai, kuriais turėtų būti grindžiami visi projektavimo elementai;
● C dalis. „Mokyklų erdvių projektavimas” – išsamiau apžvelgiamos konkrečios erdvės ir dangos, kas turi būti įtraukta į projektus;
● D dalis. „Detalių kūrimas” – daugiausia dėmesio skiriama tam, kas aktualu specialiųjų ugdymo poreikių turintiems ir vaikams su negalia (baldai, įranga ir įrengimai bei IRT (kompiuteriai ir prieigos technologijos)).

Norite gauti naujienas el. paštu?

[contact-form-7 404 "Not Found"]
Eiti prie turinio