NaujienosMinisterija parengė rekomendacijas dėl ugdymo organizavimo į mokyklas grįžus 5-11 klasių mokiniams

Anykščių švietimo pagalbos tarnyba

Ministerija parengė rekomendacijas dėl ugdymo organizavimo į mokyklas grįžus 5-11 klasių mokiniams

Nuo gegužės 10 d. į klases gali grįžti pagrindinio ugdymo programos ir vidurinio ugdymo III gimnazijos klasės mokiniai. Mokymasis galės būti organizuojamas ne tik nuotoliniu, bet ir mišriu būdu, derinant kontaktinį ir nuotolinį mokymą, kaip tai vyko šių mokslo metų pradžioje. Sprendimus dėl mokymo organizavimo būdo – nuotolinio ar mišraus – priima savivaldybės.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija parengė ir teikia savivaldybėms rekomendacijas, kaip organizuoti mišrų ugdymą. Jį pasirinkus, ugdymo procesas organizuojamas derinant kontaktinį ir nuotolinį mokymo būdus, nuotoliniu būdu vykdant ne daugiau nei 50 procentų ugdymo procesui skirto laiko.

Kaip pabrėžia švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ramūnas Skaudžius, svarbu, kad kiekvienas mokinys likusį mokslo metų laiką mokytųsi keičiant kontaktinį ir nuotolinį būdus.

„Adaptacinio periodo reikėjo išėjus į nuotolį, jo reikės ir grįžus. Šiuo kontaktinio mokymo laikotarpiu vienu iš prioritetų vertėtų laikyti tarpusavio santykių atkūrimą. Įvertinant tai, kad mokiniai pasiilgę mokymosi mokykloje, susitikimų su draugais, mokytojais, rekomenduojama kontaktinį mokymą pradėti nuo veiklų, skirtų mokinių emocinei būklei gerinti. Atsižvelgiant į mokinių amžių, pirmąsias kontaktinio mokymosi pamokas ir net dienas, priklausomai nuo situacijos, rekomenduojama skirti pokalbiams su mokiniais apie grįžimą į mokyklą ir saugumo priemones bei pagalbą, apie jų patirtį nuotolinio mokymo procese ir pamažu pereiti į įprastas pamokas“,  – sako švietimo, mokslo ir sporto viceministras.

Mokyklos vadovas, atsižvelgdamas į mokyklos situaciją, nustato, kokios klasės, kiek laiko mokysis nuotoliniu ir kiek – kontaktiniu būdu. Apie numatytus mokymo būdus ir jiems skiriamą laiką informuojami mokinių tėvai.

Mokykloje esant dideliam skaičiui mokinių, siekiant suvaldyti mokinių srautas ir užtikrinti maksimaliai saugią aplinką, į kontaktinį mokymą siūloma pereiti palaipsniui – pradėti nuo keleto klasių ir palaipsniui įtraukti kitų klasių grupes.

Mokymosi proceso organizavimo būdų derinimas

Siekiant išvengti skirtingų klasių mokinių maišymosi, rekomenduojama ugdymo procesą organizuoti šachmatų lentos principu pagal mokymo organizavimo būdus: nuotolinį ir kontaktinį.

Atsižvelgiant į mokyklos dydį, pastato išplanavimą ir kitas sąlygas, ugdymas gali būti organizuojamas vieną savaitę kontaktiniu, kitą – nuotoliniu būdu. Mažose mokyklose viena klasė 3 dienas galėtų mokytis kontaktiniu, 2 dienas – nuotoliniu būdu.

Atsižvelgiant į tai, kad iki ugdymo proceso pabaigos liko nedaug laiko, rekomenduojama, kad laikas, skiriamas mokytis vienu ugdymo organizavimo būdu, nebūtų ilgesnis nei 5 mokymosi dienos.

Mokykla turėtų užtikrinti, kad vienas mokymo organizavimo būdas būtų sklandžiai keičiamas į kitą, esant mokinių, kuriems sudėtinga keisti mokymosi būdus, jiems reikėtų suteikti reikiamą pagalbą.

Mokymosi aplinka

Mokinių klasei ar grupei pradėjus mokytis kontaktiniu būdu, vadovaujantis valstybės operacijų vadovo sprendimais, paskiriama nuolatinė patalpa, kurioje vyksta konkrečios klasės mokinių mokymasis.

Siekiant saugumo siūloma maksimaliai išnaudoti mokymosi lauke galimybes. Pamokas organizuoti lauke ypač rekomenduojama skatinti mokytojus, mokančius jaunesnio amžiaus vaikus, ir mokytojus, kurių mokomo dalyko turinys lauko mokymuisi ypač palankus.

Ugdymo organizavimas

Pirmosiose kontaktinio mokymo pamokose rekomenduojama įsitikinti, ar mokiniai turi naujausią jų amžių atitinkančią informaciją apie COVID-19, vakcinacijos situaciją šalyje, taip pat informaciją dėl profilaktinio tyrimo ir saugumo užtikrinimo. Rekomenduojama skirti laiko šioms temoms aptarti. Taip pat skirti laiko, ypač jaunesnio amžiaus mokiniams, prisitaikyti prie mokyklos darbo tvarkos.

Siekiant užtikrinti saugesnę aplinką, maksimaliai mažinant grupių kontaktus, rekomenduojama koreguoti skirtingų mokinių amžiaus grupių pamokų pradžios laiką. Šį sprendimą rekomenduojama derinti su mokinių tėvais.

Siekiant mažinti kontaktų skaičių, siūloma tvarkaraštyje numatyti po dvi ar daugiau to paties dalyko pamokų, o laboratorijose ir kituose specializuotuose kabinetuose organizuoti tik tas pamokos, kurioms būtina laboratorinė įranga. Laboratorijose svarbu užtikrinti naudojamų mokymo priemonių saugumą.

Siekiant valdyti srautus mokyklos bendrose erdvėse, valgykloje, rekomenduojama pertvarkyti pertraukų trukmę, numatant keletą ilgiau trunkančių pertraukų, taip sudarant galimybes skirtingų klasių mokiniams pavalgyti,  pasivaikščioti lauke.

Esant konsultacijų poreikiui, jas rekomenduojama teikti kontaktiniu būdu, taip pat padėti mokiniams kompensuoti atsiradusius mokantis nuotoliniu būdu pasiekimų nuostolius.

Saugumo užtikrinimas

Ugdymas kontaktiniu būdu organizuojamas periodiškai atliekant mokinių ir ugdymo įstaigų darbuotojų profilaktinį tyrimą COVID-19 ligai (koronaviruso infekcijai) nustatyti. Tirtis nereikia tuo atveju, jei ugdymas organizuojamas atvirose erdvėse.

Mokiniai, nesutinkantys dalyvauti profilaktiniame tyrime, toliau mokosi nuotoliniu būdu.

Esant didesniam tokių mokinių skaičiui, siūloma organizuoti nuotolinį ugdymą sudarant laikinas grupes iš paralelinių arba skirtingų klasių mokinių, kurie mokosi nuotoliniu būdu.

Organizuojant ugdymo procesą turi būti užtikrinamos valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo nustatytos asmenų srautų valdymo, saugaus atstumo laikymosi ir kitos būtinos visuomenės sveikatos saugos, higienos sąlygos. Tarp jų numatyta, kad visi asmenys švietimo įstaigoje turi dėvėti veido kaukes.

Valstybės operacijų vadovo sprendimas dėl pagrindinio ir vidurinio ugdymo organizavimo būtinų sąlygų

Rekomendacijos ugdymą organizuojant mišriu būdu pagrindinio ugdymo programos ir vidurinio ugdymo III gimnazijos klasės mokiniams

Aplinkraštis 

Instrukcija greitajam antigenų testui

Norite gauti naujienas el. paštu?

[contact-form-7 404 "Not Found"]
Eiti prie turinio