Uncategorized @ltPaverskime veidrodžius langais

Anykščių švietimo pagalbos tarnyba

Paverskime veidrodžius langais

Rugsėjį prasidėjusi Iniciatyvių mokytojų klubo (IMK) veikla įsibėgėjo, ir spalio 18 dieną įvyko jau antrasis šiais mokslo metais nuotolinis renginys „Pasakų kūrimas naudojant kritinio mąstymo metodus“, kuriame savo patirtimi dalijosi Antano Vienuolio progimnazijos socialinė pedagogė Julija Tuskenienė.

Šių dienų pasaulyje nuolat ir sparčiai kinta informacija, todėl žmogui beveik neįmanoma visko įsiminti. Mokykloje ypač svarbu išmokyti vaikus atsirinkti reikiamą informaciją ir ją pritaikyti. Tai daryti padeda veiksmingo mąstymo ir veiklos valdymo metodikos Apribojimų teorijos idėjos. Ši XX amžiaus aštuntajame dešimtmetyje sukurta teorija vėliau buvo pritaikyta švietime (TOCHE – Apribojimų teorija švietimo sistemoje) ir dabar jos metodai naudojami nuo vaikų darželių iki universitetų. Metodų taikymo esmė – išmokyti mokinius mąstyti, surasti problemų priežastis, nusistatyti tikslus, spręsti konfliktus, susirasti reikiamą informaciją, daryti išvadas bei priimti sprendimus.

Julija Tuskenienė pristatė metodus, kuriais naudojasi dirbdama su vaikais. Ji aptarė kritinį mąstymą ugdančius ambicingo tikslo, loginės šakos metodus, kuriuos galima taikyti mokant įvairių dalykų. Į šį gerosios patirties sklaidos renginį susirinko darželių pedagogai, pradinių klasių mokytojai, logopedai, specialieji pedagogai. Aptarus metodus kilo klausimų, vyko diskusija. Džiugu, kad loginės šakos ir kiti metodai nėra tik sausa teorija, bet jau naudojami pamokose ir yra mėgstami mokinių. Tikimės, kad šie metodai ir toliau bus taikomi per pamokas ir skatins pačius mokinius atrasti sprendimus, ugdys taip reikalingą šiais laikais kritinį mąstymą.

Džiaugiamės, kad į renginį susirinko gausus būrys dalyvių, dėkojame joms ir tikimės, kad toks dalijimasis gerąja patirtimi paskatins pedagogus

 

įsijungti į Iniciatyvių mokytojų klubo veiklas ir tapti jo nariais. Juk vienas iš 2022–2023 mokslo metų rajono švietimo prioritetų yra grįžtamojo ryšio stiprinimas siekiant bendradarbiavimo ir pažangos, o Klubo narių bendradarbiavimas ir dalijimasis gerąja patirtimi su kolegomis padeda sukurti palankesnę vaikų ugdymuisi bei mokinių mokymuisi ir bendradarbiavimui aplinką, skatina pedagogus drąsiau išbandyti naujus, į aktyvų vaikų ugdymąsi ir mokinių mokymąsi orientuotus ugdymosi bei mokymosi būdus ir metodus. Pažanga ir progresas atsiranda tik bendradarbiaujant ir dalijantis, nes, pasak S. Dž. Hariso, „mokslo paskirtis – tai paversti veidrodžius langais.“

Kviečiame registruotis ir tapti Iniciatyvių mokytojų klubo (IMK) nariais!
Prisijungimo nuoroda:

Norite gauti naujienas el. paštu?

    privatumo politika